Friday 6 July 2012

yeay!

happy kan bile cuti?
kebetulan yang lagi syiok
kaklong saya pun ade plan untuk bercuti
bersama anak-anak nya

anak-anak kaklong la
dak ketot 1
dak ketot 2
malliq rayyan (anak acik) pon ikot skali

turut serta
syuk merangkap pak uda
seed merangkap pak tam
mai merangkap andak

bilah merangkap ashu nye tinggal
kat matriks kan
kurang sikit hiburan la
tapi
ok je
bercuti kan
hehehe

percutian kali ni dirancang sepenuhnya oleh kaklong
kami yang da bekerja ni tinggal hulur wang tambahan je

destinasi percutian kami adalah TANAH AINA FAREENA, Bentong,Pahang
Tanah Aina ni tengah glamour ye... maklumla, baru keluar paper.. hehehe... tu kaklong terus book...
terletak lebih kurang 40min daripada Pusata Bandaraya, KL.. dekat je.. tapi kami gerak dari kampung halaman terchenta la, Melaka.. hehe..

Tanah Aina Fareena ni sangat ekslusif.. sebab area air terjun kami pergi ni hanya terletak sebiji banglo (yang kami sewa tu) sahaja... yeehhaaa!! Banglo nye pon besaq betul, siap ngan dapo bagai... siap di sediakan 3 orang pembantu... sorang untuk tolong kemas, 1 guide, 1 tukang masak..sort of service-bungalow i would say... hehe... tapi tu la, cam best je ade'pembantu' tapi, sendri mau ingat la jaga aurat tu kan... maka, berlitup la saya sepanjang masa.... hehehe... ala, cam tak bese kan? =)

Banglo bajet mewah kami ni betul-betul terletak sebelah sungai ok! kira nya julur kaki kat verandah tu da dapat main air sungai la... saya selalu p gunung ledang, tak jakun sangat tapi, happy betul tengok dak-dak ketot tu happy... sekali sekala dapat maen sungai kan, sakan la... hee.. dok umah taman, cenggini la... ukan ade kampung...

kami bertolak dari melaka dalam jam 830am.. sampai sana about 1030am setelah terlajak jalan.. hehe.. sampai-sampai je, kagum jap dengan keindahan alam... nyaman je rasa.. =) dak-dak ketot excited betul bila dapat celup kaki ke dalam sungai daripada verandah tu... tak sempat tuka baju da basah lencun... kanak kanak kan.. =)

budak-budak bila da dapat air, memang sangat susah nak brenti main... kami yang dewasa ni pun siap terlena sebentar.. bila suruh rest jap, "takpe, andak rehat le, aish ngan abang tak penat la, aish strong".. hehe.. kite nak cakap apa kan.. seb la dari verandah leh nampak dak-dak ketot ni main air, tak la risau nak lelap tapi gaya tido tido ayam je la kan..

petang tu ade trekking sket.. nak p mandi kat air terjun port atas.. bez.. dak ketot bertiga ni memang cool la kan.. kecik-kecik da dapat trekking... cool seh! =D

malam maen board game sampai lebam... derang buat kan unggun api seblah rumah kami.. siap ade 2 ekor angsa putih lagi jadi jaga.. hehehe...

pagi sok balik! tapi singgah tengok movie kat The Curve.. tengok MI3... funny and so cool... balik dalam keadaan sangat mengantok! hehehe!

oh! thanx kaklong kerana belanja kami movie and Tony Roma's!

time kaseh daun keladi,
ade rezeki, sila belanja lagi.. hehehe

Looking forward for next short vacay!