Tuesday 23 July 2013

..:: engagement 02.12.2012 ::..

one step closer i should say

perasaan - perasan
never in mind, yang we will get engage at this age.. hehe
ingat lagi, masa dulu, konon-konon nak kejar career and sijil, 
"nak ade master, acca baru pikir kawin, umo 27, 28 okay la tu kan" 

hehe
gelak je balik bile my sis sebut balik ayat tu
konon je katanya 

ni, umoq 24 da tunang
tunang before nak exam pulak tu

betul ke nak tunang ? 
^_^

tarikh pertunangan 

nak tentukan date untuk tunang ni pun, 
siap rangka strategi

exam leave ade 2 weeks 
so, nak tunang masa hujung first week 
ade masa nak prepare untuk majlis konon nye 

masa tu tak kisah langsung 
cukup ke masa nak study 
masa tu pulak, killer paper !!
gatai nak tunang nye pasai, tutup mata, bismillah je
hehe

preparation majlis - tema & baju

rasa macam preparation untuk tunang ni sangat pantas..
lepas mak ayah Alep Mu'adz (bakal tunang lagi time ni) datang merisik, malam tu, kami geng perempuan dalam umah dah start memikir.. 

nak buat theme warna apa, hantaran nak letak apa, dulang berapa, nak jemput sapa, goodie bag camne, baju nak buat style camne sume.. hehehe.. saya da rasa cam panik sat.. rasa macam tak caya nak tunang dah.. 

saat nak decide warna apa tu lah yang macam pening.. banyak betul orang pempuan ni memikir.. nak pakai putih, nanti nak kawin pakai putih.. nak purple, nanti nampak cam gelap.. nak yellow, cam stiriking sangat.. nak wane lain, takut tersama time wedding pulak.. 

hampir
hampir
ter decide - warna pelang
haha! 

nasib la malam tu, saya ambil nafas untuk berfikiran waras semula..  warna rainbow bukan tak cantik tapi costly (nak sedapkan hati).. tapi memamng costly sbb buat apa pun, nak kena cukup kan kuota warna pelangi.. da sah-sah tak boleh beli secara borong kan.. 

maka, saya pun decide PINK ! haha

kenapa pink ? 
sebab, pada pemikiran saya, secara normal dan pukul rata, jarang la orang nak buat baju nikah or baju kawin warna pink sebab lelaki kan normally kurang gemar kan pink.. saya, konon-konon nya nak jadi cik tunang yang considerate pun memilih la warna pink untuk majlis pertuangan kami..

alkisah, ada pulak promo kat Euromoda esok nya tu.. wahhh... ini sudah bagus kan.. saya dan mak pun bergegas ke Euromoda dengan semangat nya.. memamng murah.. (tapi tamo btau kome harga, tak best).. saya pun gegas la cari wane pink.. tapi, sadly, pink nye lace tak cantik.. saya plan nak buat baju kurung moden je untuk tunang, so, lace and satin is easiest.. tapi tu la, sedih lak takdo lace pink yang berkenan... saya ni da la cerewet mak enon... hurm..

suddenly, ting ! saya pun terfikir,why not we do it pink-silver, no need la the whole majlis to be in pink kan ! maka nya, saya pun membeli lace silver.. pada fikiran saya masa tu, nak gayakan baju tu ngan tudung warna baby pink.. sweet gitu ! (perasan lebih je.. hehe) 

goodie bag

untuk goodie bag, kami pun tak nak pening-pening but i want to make it something sweet yet unforgotten.. (poyo sangat da ni).. makanya, beria lah saya, buat muffin untuk d jadi kan goodie.. memang gigih buat 250 biji muffin.. syukurlah oven mak besaq bangat.. sekali bakar leh buat dua tingkat teruih.. hehehe

pastu nya, kak ipar saya yang baik hati menyumbangkan coklat plus customixed choc wrapper! memang cool sangat ! :) thanks kak ngah

others

ohhhh... sebenarnya saya da hampir tak ingat apa yang di sediakan masa hari tunang saya.. almaklumla, konon simpan cerita pasal tunang sebab nak suprise, tapi da lama sangat simpan da jadi lupa terus.. huhu

saya tunang versi simple je.. takda nak pelamin bagai.. just hias bilik. sarung cincin dalam bilik je.. :)

layan gamba je la senang : 

































terima kasih 
kain - euromoda 
tailor - aunty tina 
mekap - kaklong
goodie bag - saya & nabilah 
gubahan hantaran - mak, ayah & saya 
kek hantaran - kak Juliah
cupcakes hantaran - Oh! Delish aka acik
bunga tangan - Leesya Creative aka kak ngah
choc with customized choc wrap - Leesya Creative aka kak ngah
makanan - seisi keluarga
photographer - semporong cahaya aka abang seediq

major sponsor & sebalik tabir terhebat - mak ayah :)


terima kasih kepada semua : 
mak ayah
kaklong, izz & aish
abangah, kakngah, kyra & amni
kakcik, abg cik & malliq
abateh, kakteh, afeezah & aneesa
abg seediq
mat cuki 
nabilah 

& mereka yang membantu secara langsung dan tak langsung...


Alhamdulillah majlis selesai.. & alhamdulillah jugak saya pass exam yang amek seminggu lepas majlis tunang... rezeki orang nak kahwin, mungkin..

Alhamdulillah ! :)

No comments:

Post a Comment

How i miss blogging  Dah lama tak update blog. Bila baca post lama, baru sedar, betapa syok dan gigih nye diri menulis setiap detail event...